備忘録

おおよそ自分用メモ

mirror of the world 歌詞+和訳

参考→https://ameblo.jp/luxnox/entry-12735254236.html

DeepL Google翻訳

2022/07/08 サウンドトラック購入により歌詞カードから引用

読みやすくするため、一部漢字表記にしています

『mirror of the world』

 

南無阿弥陀仏

南無阿弥陀仏


唵 阿謨伽 尾盧左曩
オン アボキャ ベイロシャノウ

摩訶母捺囉 麼抳 鉢納麼
マカボダラ マニ ハンドマ

入嚩攞 鉢囉韈哆野 吽
ジンバラ ハラバリタヤ ウン

奈落に唱うは六根清浄

(不空なる御方よ 毘盧遮那仏よ偉大なる印を有する御方よ

宝珠よ 蓮華よ 光明を 放ち給え)

 

If that's what you call karma, I must be a demon.

それが業というものなら、私は鬼なのだ

God knows.

神は知っている

God knows that no voice can be heard by the damned.

神は知っている、呪われた者にはどんな声も聞こえないのだと

 

外道の空即是色

三千の不浄

元品の無明

三千の清浄

 

No forgiveness necessary.

許しはいらない

In the light, that's my way.

Break off all vexations.

光の中で、全てのままならぬことを断ち切る

それが俺の生きる道
It's never over, yesterday.

けして終わることのない昨日
I'm the time exile.

俺は時間の追放者

I am the Ghost of Vengeance.

俺は復讐の亡霊

(Calm Madness)

(穏やかな狂気)
I'm the time exile.

俺は時間の追放者
(I'm the time exile)

(俺は時間の追放者)

 

Sever, tear, fear

断つ、涙、恐怖

 

唵 阿謨伽 尾盧左曩
摩訶母捺囉 麼抳 鉢納麼
入嚩攞 鉢囉韈哆野 吽
奈落に唱うは六根清浄

 

There is no salvation for the unforgiven.

赦されざる者に救いなど無い
God knows, there are those who will pay
the hand that is extended to them.

神は知っている、差し伸た手を払う者がいることを

 

外道の空即是色

三千の不浄

元品の無明

三千の清浄

 

No forgiveness necessary.

許しはいらない

 

In the light, that's my way.

Break off all vexations.

光の中で、全てのままならぬことを断ち切る

それが俺の生きる道
It's never over, yesterday.

けして終わることのない昨日
I'm the time exile.

俺は時間の追放者

 

I am the Ghost of Vengeance.

俺は復讐の亡霊

(Calm Madness)

(穏やかな狂気)

I don't need your sympathy.

同情なんていらない

Why won't anyone leave me alone?

どうしてみんな俺を放っておいてくれないんだ

 

If I had a comrade...

もし同志がいたのなら
I wonder what I would tell them.

俺は何を伝えるだろう
Yes, yes, I knew the answer.

そうさ、答えは知っている

 

In the light, that's not your way.

Break off all vexations.

Break off all vexations.

(全ての煩悩を断ち切れ)

光の中、全てのままならぬことを断ち切る

それはお前の道じゃない

それはお前の道じゃない
It's never over, yesterday.

終わることのない昨日
No, don't stand still.

駄目だ、立ち止まるな

(In the light)

光の中で

My vengeance will be sacrificed.

俺の復讐は犠牲だ
(For the light)

光のために
The pain kills the pain.

苦しみが苦しみを殺す
The hardest road lies ahead.

困難な道程が待っている
I will be a mirror of the world.

俺がこの世を映す鑑となる

 

唵 阿謨伽 尾盧左曩
摩訶母捺囉 麼抳 鉢納麼
入嚩攞 鉢囉韈哆野 吽
奈落に唱うは六根清浄

 

I'm not the exile

俺は時間の流浪者ではない

Break off all vexations.

全てのままならぬことを断ち切る

(That's not your way)

(それはお前の道じゃない)

You are not the exile

オマエは時間の流浪者ではない

 

唵 阿謨伽 尾盧左曩
摩訶母捺囉 麼抳 鉢納麼
入嚩攞 鉢囉韈哆野 吽
奈落に唱うは六根清浄